czwartek, 6 marca 2008

Między sklepami

Byłem dziś gościem w programie "Między sklepami" - który jest nagrywany przez Szymona Hołownię w Złotych Tarasach. Co prawda zapraszano mnie do uczestnictwa w sporze o stan Kościoła w Polsce - ale już na planie dowiedziałem się, że będę pytany o "konserwatywny skręt" w Kościele za papieża Benedykta. Powiedziałem więc na tenże temat, spierając się z Adamem Szostkiewiczem i też z red. Hołownią. W sumie wyszło na to, że Papież wzmacnia asertywność katolicką - za to już nie zdążyłem pokazać, że jest to dobro potrzebne wszystkim. Co ciekawe, wszyscy zgodni, że ten papież jest dla ludzi bardziej zrozumiały (a przecież wydawało się, że bezpośredniości Jana Pawła nic nie zastąpi). Program pójdzie w religia.tv, więc znowu zobaczę go tylko w internecie. I tak to zostałem z myślami ułożonymi na okazję dyskusji o Kościele w Polsce - skoro już są uporządkowane, zapiszę je tutaj, ale jednak innym razem.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Panie Szymonie

O czym Pan bredzi na antenie itvn - ze w Polsce dzieci moga wybrac sobie religie na ktora chca uczeszczac??? Niech Pan nawet nie sni porownywac sie kultury w wyzej wymienionym watku do Stanow. Moj syn wlasnie konczy tutaj High School wiec cos o tym wiem. Tu nikt by nie pozwolil na wpieprzanie sie katechetow do jakichkolwiek szkol. Jesli dziecko i rodzice chca to dzieciak chodzi do szkoly na religie ktora jest przy danym kosciele - tak jak kiedys to bylo u nas. I to jest indywidualna sprawa kazdego czlowieka tutaj w co, dlaczego i po co wierzysz w to czy w tamto. A zacofanej Polsce to nadal 100 a moze nawet i 200 lat za "murzynami" bo to co widzi sie teraz to szok, obled i paranoja. Kiedys czerwoni zadzili Polska a teraz CZARNI- z reguly pedofile lub homoseksualisci.
pozdrawiam
Malgorzata
z New York